Consultația

-Mai aveți vreo trei luni de trăit, zise doctorul Mihăescu. Îmi permit să vă spun asta direct, de la bărbat la bărbat. Nu are rost să ne ascundem, mai ales când lucrurile sunt… atât de grave.

Pe fața lui Toma Hâncu nu se clinti niciun mușchi. Privindu-l cumva părintește în ochii albaștri, inexpresivi, doctorul Mihăescu se gândi că în viața lui n-a întâlnit un om atât de insensibil, o adevărată bestie.

-Trei luni ziceți, doctore? Nu mă puteți ajuta cu nimic?
-Nu. Nu mai e de competența mea.

În următoarea secundă, doctorul se prăbuși, cu un glonț tras -foarte exact- în frunte, deasupra sprâncenelor. Zgomotul amortizat al împușcăturii, ca și acela -mai puternic- al căderii doctorului nu atraseră atenția nimănui. Doctorului Mihăescu îi plăcea să nu fie deranjat, iar cabinetul era parțial izolat fonic. Toma Hâncu rămase pe scaun, cu pistolul în mână; și, în minutele care au urmat, nu s-ar fi putut spune dacă se gândește la ceva sau are o minte complet goală de orice fel de trăiri.

După un sfert de oră asistenta doctorului intră în cabinet și își înăbuși singură un țipăt, văzându-l pe Toma Hâncu făcându-i -cu pistolul în mână- semn să tacă.

-Domnișoară Cassandra, zise Toma, îți dai seama acum că va trebui să te omor și pe dumneata. Nu vreau să-mi petrec ultimele trei luni din viață în închisoare.
-De ce l-ai omorât?
-A zis că nu mai poate să mă ajute. Mi-a devenit inutil.
-Dar era util altor oameni!
-Domnișoară Cassandra, eu sunt un tâlhar, un bandit. Eu iau de la oameni lucruri care le sunt utile. Dacă îmi sunt utile mie sau nu, asta nu prea contează pentru ei.

-Nu vreau să mor împușcată, zise asistenta, oftând din capul pieptului. Mă lași să-mi fac singură o injecție?
-Te las, răspunse Toma. Am încredere în dumneata. Înțelegi și singură că nu poți rămâne în viață, nu pot să-mi asum acest risc. Acum mă grăbesc, trebuie să plec imediat din țară.

Și pacientul ieși din cabinet, salutând-o pe domnișoara Cassandra, care căuta ceva într-un sertar.

Cadavrele medicului și asistentei au fost descoperite abia a doua zi. În urma anchetelor s-a concluzionat că sinuciderea asistentei a avut loc într-un moment de disperare, datorat iubirii fatale pe care o purta victimei pe care tocmai o găsise fără suflare în cabinet.
După mărturiile unor colege, era vorba de o dragoste nemărturisită și fără speranță. După alții, însă, cei doi erau de multă vreme amanți.
Pe numele lui Hâncu Toma a fost emis un mandat internațional de arestare; însă până în prezent criminalul a rămas de negăsit.

4 Responses to “Consultația”

  1. clipederaidiniadulmeu Says:

    Buna dimineaţa, are şi o continuare povestea asta? Au trecut trei luni de când îl caută pe Hâncu?

    Liked by 1 person

    • Nautilus Says:

      Din păcate nu cred că are o continuare, Dacă au trecut sau nu cele trei luni e un alt semn de întrebare, însă puteți aștepta maximum trei luni de acum înainte și situația probabil se va lămuri (ori îl vor găsi, ori vor trece trei luni).

      Mă gândeam că povestea va fi citită pe la miezul nopții, în loc de un thriller bun. 🙂 Nu e prea matinală.
      Bună dimineața!

      Liked by 2 people

  2. Prințesa Albastră Says:

    după comentariul cu trei luni m-am uitat de două ori la data postarii :))

    Liked by 1 person

Leave a Reply

