Femeile

(câteva rime duminicale)

Deunăzi, într-o cafenea
(eufemism, să zic așa),
stăteau de vorbă trei amici,
din alte vremi descinși aici.
I-am salutat, cum se cuvine
și… i-am tradus apoi în rime.

-Sunt dezolat, zise Georgel
(cel prin gazete poețel
și-n altă lume de hârtie
funcționar la primărie).
Pe când eram tânăr naiv,
m-a părăsit fără motiv
iubita mea, Mona, o zână
ce-a fost a mea o săptămână.
Apoi Simona, tot așa
fără motiv s-a dus și ea.
Acum un an, chiar și Ramona
a dispărut exact ca Mona.
Și până ieri Anca a fost,
vremelnic, vieții mele rost;
n-aveam de unde-a bănui
că tot o Monă ea va fi.
Nu-mi pare rău, n-am niciun stres,
dar viața-i fără înțeles.
Asta v-o spun și eu, Georgel:
toate femeile-s la fel!

-Așa e, zise Nelu State
(în vremuri bune prof de mate
și-acum, că-i iute de picior,
împarte credit la popor).
Dar știi, prieten literat,
că totul trebui’ demonstrat.
Iar chestiunea se rezolvă
cu-o transformare izomorfă
de la Mărie la Mărie
și două una sunt, se știe!

Dar nea Costică, suflet rar,
de zece ani pensionar
(demult lucrat-a nu știu ce
pe undeva la C.F.R.),
tuși și spuse: -Măi fârtați,
v-o zic, vedea-v-aș însurați!
Dacă femeile-s totuna,
să știți și voi cum e cu una!

2 Responses to “Femeile”

  1. clipederaidiniadulmeu Says:

    Fain de tot. Citesc cu mare plăcere. O seară frumoasă.

    Liked by 1 person

Leave a Reply

