Pi

De trei nopți mă străduiesc
cercul să îl pătrățesc.
Și demult am încercat
-fiindcă-n cap am un pătrat-
și de-atunci tot mai încerc,
însă cercul e tot cerc
și tot ce în cerc s-a dus
mai are o taină-n plus.

Niciodată nu vei ști
zecimalele lui pi
dacă le-nveți rând pe rând;
fiindcă timpu-i un mormânt,
iară pi-ul, rost rotit,
se găsește-n infinit.

Uneori, în apa-ți lină
pică-o piatră fără vină;
nu te teme-atunci de neguri,
lasă-ți cugetul în cercuri.

 

(Nu uitați de 14 Martie, ziua numărului Pi)

3 Responses to “Pi”

  1. smaranda64 Says:

    M am gândit: de ce 14 martie? Cred că se trage de la3,14. Coincide cu ziua lui Einstein.

    Liked by 2 people

    • Nautilus Says:

      Da, așa este, de acolo se trage. Interesantă și coincidența; s-ar putea să nu fie întâmplătoare, ținând cont și de faptul că ziua lui Pi a fost propusă de un fizician 🙂

      Se consumă cu această ocazie plăcinta numită ”Pi Pie”, ca aceasta:

      În ceea ce mă privește, prefer o PIzza 🙂

      Liked by 1 person

Leave a Reply

