Conferința

În acea după-amiază de februarie, neavând ce face prin capitala noastră, m-am decis să merg la o conferință între orele 17 și 19; la 9 seara aveam un tren spre casă. Urma să fie vorba despre ceva de genul ”Antibarocul în cultura tradițională a indigenilor Xingu”, dacă rețin bine titlul. Mai curios era faptul că în sală eram doar eu; apoi a intrat și vorbitorul.

Și a început să vorbească. Expunerea vivace, cu intonație și gesturi largi, contrasta oarecum cu fața imobilă, înțepenită într-o expresie optimistă, ca a unei păpuși. Nu părea că vorbește cu mine, deși nu știu cu cine ar mai fi putut vorbi. Intrarea era liberă, dar nu cred că a mai fost altcineva în sală.
După vreo jumătate de oră am adormit. Am visat o faleză care se prăbușea în întuneric, iar eu mă întrebam unde e marea.
M-am trezit pe la șapte fără un sfert. Omul continua să vorbească; impasibil, se pare. Doar că nu mai era omul, ci doar fața lui, lucru care m-a uimit peste măsură. M-am ridicat și m-am apropiat de ea. Fața vorbitoare părea să nu aibă volum, semănând cu o mască plutind în aer. Încet, încet, am venit tot mai aproape, privind-o din profilul care părea să se îngusteze tot mai mult, până a dispărut.

Atunci au intrat în sală, consternați și furioși, organizatorii conferinței.
-L-ai făcut să dispară! a zbierat unul din ei. Nu ți-e rușine? Nu te gândești ce faci? Dacă ai un topor în mână le dai în cap oamenilor de pe stradă doar pentru că se poate? Doar pentru că se poate?

Am ieșit din sală.
”Nu pot să cred”, l-am mai auzit tânguindu-se în urma mea. ”Unii oameni chiar nu au niciun scop în viață.”

2 Responses to “Conferința”

  1. anna c. ronescu Says:

    Bulgakovian, fantastic, minunat! De citit şi recitit.

    Like

Leave a Reply

