Telefonul

Cred că o singură dată i-am împrumutat telefonul unui necunoscut, anume unui escroc sentimental. Eram într-o gară, așezat nu prea comod pe un minuscul scaun cu spătar și mă pregăteam să înghit un hamburger. Apare un ins destul de tânăr, subțirel, cu față de copil și pălărie fancy pe cap și mă roagă (”mult”) să-i împrumut un telefon mobil, dacă ”am minute” în rețeaua X. Aveam. L-am măsurat de sus până jos; m-am gândit că, dacă fuge cu telefonul (destul de improbabil, un Nokia 3410), pot să îl plachez ca la rugby. Insul s-a plasat într-o parte, dar în raza mea vizuală și și-a început pledoaria la telefon, cu voce tare. Se înțelegea că tocmai avusese o aventură în oraș iar ”rățușca” lui -din cu totul alt oraș- aflase. Acum pleda vinovat. În timp ce se dezlănțuia în cele mai penibile miorlăieli amoroase, eu îmi mâncam hamburgerul, privind la infinit, probabil cu o expresie bovină (deși boii sunt vegetarieni). Apoi m-am ridicat și i-am zis că mă mai duc să-mi iau un sandviș. Am lăsat bagajul în grija unei vecine de bancă, mai în vârstă, care m-a privit cu destulă stupoare. M-am întors după cinci minute; omul nu terminase conversația, dar tonul era vizibil mai optimist. Am mâncat și sandvișul. Când l-am terminat, omul meu și-a încheiat și el -cu succes- munca de convingere. Mi-a mulțumit ”din suflet”. Avea lacrimi în ochi. I-am urat să nu-și uite pe undeva pălăria. A zâmbit și s-a dus, în pas gimnastic, spre tren. Că sosise.

 

10 Responses to “Telefonul”

  1. smaranda64 Says:

    Răţuşcă? Ce drăguţ! :))))

    Liked by 2 people

  2. Poteci de dor Says:

    Aţi salvat un om disperat. 🙂

    Liked by 1 person

  3. racoltapetru6 Says:

    „Lacrimile” or fi cântărit mult în pledoaria lui pentru iertare.

    Liked by 1 person

  4. Mari Says:

    Interesanta poveste!

    Like

  5. munteanioan Says:

    Reblogged this on Cronopedia.

    Like

Leave a Reply

