Concursul de dans

Nu știu să dansez. Mi s-a părut că știu cândva, când am câștigat un concurs de dans, datorită partenerei. Acum, însă, făceam parte din juriul unui concurs de dans și trebuia să-mi dau cu părerea, deci să dau note de la 1 (cea mai mică) la 6.
O treabă extrem de dificilă, pentru că mi se părea că toți performerii fac același lucru, adică țopăie (sar în sus) individual pe cele două picioare și atât, pe exact aceeași muzică. Nu-mi explicam reacțiile publicului, care îi aclama pe unii și îi huiduia pe ceilalți (de ce?). Probabil că oricare din acei fini cunoscători merita să fie în juriu în locul meu. În fine…

Am descoperit însă curând o cale de scăpare: aveam în buzunarul sacoului un zar cu fețele numerotate de la 1 la 6. Ținând o mână în buzunar învârteam în fel și chip zarul, apoi aruncam o privire subtilă să văd ce față are în sus -și aceea era nota concurentului. Ca prin minune, această notă coincidea de fiecare dată cu media notelor date de ceilalți membri ai juriului.
Lucrurile au decurs deci bine, firesc, până când a venit momentul ca juriul să departajeze câștigătorul între cei mai buni doi concurenți, ambii foarte apreciați de public. La primul din ei am urmat procedeul descris. Nimic deosebit. La al doilea, însă, am descoperit cu stupoare că zarul dispăruse -prin buzunarul găurit- în căptușeala sacoului. Am simțit cum mă trec transpirațiile și m-am ridicat brusc în picioare, trăgând de haină în toate părțile și apăsând-o cu putere din loc în loc, ca și când aș fi încercat să strivesc un șoarece. Toți ochii erau ațintiți spre mine.

-Doamnelor și domnilor… (am îngăimat eu)… stimat public… dragi concetățeni… tovarăși și prieteni… Eu…

N-am apucat să-mi încep bine fraza, pentru că un fruct de mango ultracopt m-a lovit direct în gura deschisă. Scandalul a fost general. Am fost scos pe brațe din sală și, dintre membrii juriului, am scăpat cel mai ieftin. Ceilalți au necesitat săptămâni și luni întregi de spitalizare.
Concursul se va relua la o dată ce va fi anunțată ulterior. Ce era să fac? Așa e hazardul, lasă indecis tocmai finalul. Din fericire, la ediția viitoare nu am fost ales în juriu.

4 Responses to “Concursul de dans”

  1. smaranda64 Says:

    Ați avut parte de un public care arată mai mult a public la luptele de gladiatori decât la concurs de dans.

    Liked by 1 person

  2. Bruna Says:

    Que situação! Adorei o texto 😉

    Like

Leave a Reply

