Balaurul

Balaurul răsuflă doar noaptea, o dată.
Cei ce nu dorm îi simt
duhoarea de inimă arsă
și închid ferestrele luminate.

Balaurul privește cu un ochi ferestrele,
focul din jarul lui, copil hrănit
de om în ceas de noapte. Apoi
se târăște îndărăt în beznă.

11 Responses to “Balaurul”

  1. gravgravatar Says:

    Cred că eu am hrănit balaurul astă noapte.

    Like

    • Nautilus Says:

      Vă mulțumesc pentru prezența fantomatică (blogul subsecvent este de multă vreme privat și se pare că nu mi-ați acordat permisiunea vizionării) 🙂

      Eu locuiesc în vecinătatea uneori discretă a unei termocentrale. Din când în când însă, târziu în noapte, răsuflă de acolo -pentru scurtă vreme- niște noxe greu respirabile. Doar noaptea, când oamenii adânciți în somn nu prea le simt. Atunci mă reped să închid toate geamurile. După vreo zece minute, de obicei valul trece.
      Pe de altă parte, la acea oră târzie consum curent electric produs acolo.

      Poate că hrănim cu toții niște pui de balaur.

      Liked by 1 person

  2. gravgravatar Says:

    Sunteți primul poet care scrie despre o centrală, atunci 🙂
    Eu hrănesc un balaur care trăiește din insomniile oamenilor.
    Blogul e doar inactiv, iți revine el.

    Like

    • Nautilus Says:

      Am scris despre un balaur, sper. 🙂

      Like

      • gravgravatar Says:

        Așa crezusem și eu, m-a convins.
        Dar ce-ar fi rău în includerea în poezie a diverse… în fine, asta e o discuție care îmi face plăcere. E ca frumusețea decorului industrial în filme despre oameni singuri și alte asemenea.

        Liked by 1 person

      • Nautilus Says:

        Poate voi scrie cândva și o poezie despre termocentrală. Aceasta e despre balaur, un monstru care își camuflează perfect imensitatea, părinte al focului și arderii…
        Pentru o clipă termocentrala a fost o ipostază a balaurului.

        Like

  3. anna c. ronescu Says:

    Mi se pare inedită şi curajoasă alăturarea “inimii arse” de “duhoare”. Dar la un balaur “inima friptă” nu poate da naştere ĺa romanțe şi elegii. 🙂

    Like

  4. elena agachi Says:

    Foarte fain!

    Like

Leave a Reply

