Poetul

Poetul era un grăsan de trei sute de kile, trăind de obicei lăfăit pe șapte perne. În dimineața aceea, pe la ora 11, s-a trezit și a apucat cu degete moi clopoțelul de argint. Servitorul veni îndată.
-Rogu-te, spuse poetul cu o voce subțire și ușor mieroasă, oblomoviană, lasă să cadă o scoică într-un pahar cu apă.
Servitorul făcu întocmai.
-Oooo! rosti încet poetul, ca de pe altă lume. Se răsuci între perne și se apucă de scris. Era inspirat.

(scrisă pe plaja Trei Papuci 🙂 )

17 Responses to “Poetul”

  1. Mari Says:

    Inspirat sa ramana… caci avem nevoie de pana lui…:-)

    Liked by 1 person

    • Nautilus Says:

      Publicul are nevoi sublime legate de poeții cu șapte perne, dar ceilalți scriu de mii de ani pe gratis, fără să aștepte vreo recunoștință de orice natură.

      Liked by 1 person

      • Mari Says:

        Faptul ca ati scris gratis mi-a permis sa va cunosc si incep sa iubesc munca dvs si as plati pentru ea ! Poate ca ar fi bine sa-mi dati referintele … La fel si ceilalti care au procedat la fel.

        Liked by 1 person

      • Nautilus Says:

        Vă mulțumesc pentru apreciere. Doar ca observație amicală, acest “la fel ca și ceilalți” nu sună prea bine pentru nimeni, oricât de dat pe brazdă ar fi 🙂

        Liked by 1 person

  2. racoltapetru6 Says:

    O fi ieșit (încă) o perlă.

    Liked by 2 people

  3. lucillette Says:

    Voiam să spun că-i simplu, am realizat la timp că-mi lipseşte mulţimea de atribute ce le are poetul! am doar paharul cu apă…:)

    Liked by 3 people

    • Nautilus Says:

      Dacă aveți totuși o pernă tradițională, puteți scoate din ea un fulg, pentru ca apoi să-l lăsați să cadă în aerul atmosferic. Poetul folosea pe ascuns acest truc, când nu avea încă 300 de kile.

      Liked by 1 person

  4. Poteci de dor Says:

    Eh, ce poate face o scoică într-un pahar cu apă cu mintea unui poet…

    Liked by 3 people

    • Nautilus Says:

      Poetul e un personaj controversat. Pe de o parte, are nevoie de foarte puțin din lume ca să fie inspirat, să fie el însuși. Pe de alta, cele 300 de kile nu sugerează nevoi mici.
      Rămâne ca fiecare cititor, în măsura timpului disponibil, să-și facă o idee proprie despre acest personaj.

      Like

  5. Nautilus Says:

    Acum nu mi-ar strica nici mie vreo 7 perne, stau în poziția “puiu fript”. Speram că părul de pe piept îmi va face mai multă umbră.

    Liked by 1 person

  6. anna c. ronescu Says:

    Prea mulți papuci pentru un singur poet, fie el și de 300 de kile! Știu eu un poet care s-ar lăsa inspirat de mirajul lui 1 lângă 1 din ora 11, de lipsa scoicii și a apei din paharul cu apă și scoici, de furtuna iscată în urechea clopoțelul de argint și, în general, de inspirația însăși care și-ar pune, exasperată, mâinile-n cap! :))

    Liked by 2 people

    • Nautilus Says:

      Firescul vieții implică și acțiunea, căutarea, provocarea hazardului (ca în cazul scoicii și paharului cu apă). E stranie totuși înrudirea dintre aventură și rememorarea fundamentelor existenței.
      Probabil că la 600 de kile inspirația va surveni altfel.

      Liked by 1 person

  7. qwykx Says:

    cred ca nu joi,vineri sau sambata trecuta?! pentru ca am fost si eu pe plaja de la 3papuci, chiar am inotat pana-n “golfuletul” dintre ele,si chiar am auzit scoicile rostogolite intre valuri, chiar si pe aceea fara carapace, aruncata drept momeala de mosul, etern etern pescuitor din capatul digului. ba am baut si o cafea la zoom si am observat plaja dintre diguri, umbrele rosii, umbrele albe, am scrutat tot ce ar fi sarit in ochi dar n-am vazut poetul, probabil ca intrase in apa in alta zi, fiindca marea nu ajunsese sa ma mangaie pe picioare, presupunand ca s-ar fi dislocat o mare cantitate de apa:-)
    o placere sa te recitesc Al’ go-r

    Liked by 1 person

    • Nautilus Says:

      Dacă vă referiți la 11-12-13 august, e posibil să fi fost colegi de plajă. Se mai întâmplă, în ”real” și ”virtual” distanțele nu corespund.

      Vă rog să nu-mi mai abreviați numele, că -dinte pentru dinte- și al dvs. sună destul de simpatic. 🙂

      În rest vă mulțumesc pentru apreciere și stil !

      Liked by 1 person

      • qwykx Says:

        ai rostit vreodata cuvinte cu apa in gura? dar de sub apa? al phagor…al go ..rr…algo..oo …alga, asa suna gandul, a lira pura, fara dinti sau cel mult, ca un dinte de lapte…apte..ape :-)))

        bine v-am regasit pe toti, va salut, va imbratisez si deschid sezonul la puritate!

        Like

      • Nautilus Says:

        Bine ați venit, din partea casei!

        Sezonul la puritate? postul începe pe 14 noiembrie. Vine Anul Nou Bisericesc? Pleacă păsările călătoare?

        În niciun caz nu am scris cuvinte cu apă în gură (nici gura mea, nici a lor). Nu mai zic nimic, că iar ne certăm.

        Like

Leave a Reply

