Reșoul și vara fierbinte

Sesiunea de vară se încheiase, într-un mod nu tocmai fericit. Vrei, nu vrei, e vremea să-ți iei catrafusele din cămin și să te întorci acasă. La mine se făcuseră 4 bagaje mari (habar nu am de ce), plus reșoul. Am încercat să-l leg deasupra rucsacului, dar arăta prea sinistru; așa că l-am pus într-o plăsuță textilă, al 5-lea bagaj.
La început nu credeam că o să le pot duce pe toate. Însă, după câteva exerciții de cărat prin cameră, am observat că e totuși posibil.

Era 10 dimineața. Tocmai când mă gândeam -cu durere- că va trebui să chem un taxi pentru gară, am primit un ajutor nesperat de la Horațiu, colegul de cameră. Și-a aruncat rucsacul în spate -ca pe un fulg- și a mai înhățat două bagaje, foarte bine dispus. Nu știu de ce a evitat să care reșoul. Am mers până la gară pe jos; trenul era la 12. Horațiu -în aceeași stare ușor euforică (o fi tras ceva pe nară? mă gândeam eu).
La gară, ghinion maxim: nu aveam la mine legitimația de student. Doar cu carnetul (în care cineva se încăpățânase să-mi treacă un 4) nu-mi dădeau reducere la transport.
Ooo, nicio problemă, a zis Horațiu. Uite, am eu legitimație. După cinci beri arăți fix ca mine, râse el.

A stat apoi cu mine până a plecat trenul, de parcă ar fi vrut să se asigure că plec. Am plecat.
Din păcate, însă, n-a fost într-un ceas bun. După nicio oră de mers, controlorul a vrut să-mi vadă, pe lângă bilet, și legitimația de student. Păi stați un pic să o caut, nu știu pe unde am pus-o… Aveam de scormonit în vreo 4 bagaje mari, plus reșoul. Unde mai pui că nici nu era pe-acolo.

L-am așteptat pe controlor să se îndepărteze (urma să ”revină imediat”). Trenul încetinea și nu după multă vreme a oprit într-o haltă oarecare, cu barieră. Atunci mi-am luat bagajele și -cu o viteză nebănuită- am sărit afară din tren. Un binevoitor mi-a aruncat și reșoul. Peste câteva secunde trenul s-a pus din nou în mișcare. Scăpasem.
Un fel de-a spune.
Era o zi caniculară, iar în haltă niciun pic de umbră. M-am așezat cu fundul pe reșou, lângă un fel de adăpost improvizat din bagaje și căptușit cu bozii. După vreo patru ore a venit un personal care m-a dus înapoi; cu bilet întreg, cumpărat în tren. Patru ore fierbinți, halucinante. În haltă, doar eu și apoi câțiva neguroși în zdrențe.

Am luat un taxi de la gară la cămin. Urma să repet încercarea a doua zi; fără prostii gen reducere la transport, dacă nu-mi găseam legitimația.

Ușa camerei era încuiată; am deschis-o și deodată am avut în fața ochilor -cum să mă exprim?- ceva în genul tabloului ”L’Origine du monde” al lui Courbet. Am ieșit imediat, trântind ușa; și am încuiat-o la loc. De la dușuri se auzea Horațiu răcnind ”O sole mio!”. Pe vremea aceea avea o prietenă emancipată și corpolentă; cam ca ”Hipsterova” pe care o tot văd fără să vreau prin reclame.
Am parcurs coridorul tiptil și apoi am șters-o spre gară. Pe jos, cu cele patru bagaje și reșoul.
Mi-am petrecut apoi noaptea în gară; pe reșou – mă obișnuisem. Aveam un tren pe la 7 dimineața.

9 Responses to “Reșoul și vara fierbinte”

  1. lucillette Says:

    Repetitia este mama tuturor invatamintelor / invataturilor.
    Pe deasupra, mai sunt si astrele…(si — mai deasupra — resoul…)

    Liked by 1 person

  2. smaranda64 Says:

    Nu ați avut deja din tinerețe stofă de infractor. 🙂 :))))

    Liked by 1 person

  3. racoltapetru6 Says:

    Ce frumoasă-i viața de student, mai ales când îți amintești de ea! 🙂

    Liked by 1 person

  4. opantazi Says:

    Multumesc pentru portia de ras! A fost premiul meu pentru ziua groaznica prin care am trecut.

    Liked by 1 person

    • Nautilus Says:

      Cu plăcere 🙂
      Primesc și eu comentariul dvs. ca pe un premiu.
      Trebuie, însă, să aveți în vedere observația de mai sus a d-lui Petru, că întâmplările acestea sunt frumoase/ amuzante mai ales când ți le amintești, nu neapărat când le trăiești. Atunci aș fi zis și eu că am trăit o zi groaznică.

      Liked by 1 person

Leave a Reply

