Shaun și Brexit-ul

farmer

(sursa imaginii: shaunthesheep.wikia.com )

Când am auzit prima dată -undeva în aer- cuvântul Brexit, nu știam ce înseamnă; am crezut că e ceva gen Xanax, Prozac etc. nou lansat pe piață. La câteva ore după i-am aflat povestea și m-am gândit imediat la mielul Shaun (”Shaun the Sheep”), din desenele animate la care mă uit împreună cu fiu-meu, dar și singur. Bietul Shaun oare cum o să voteze?
Mi-am adus aminte însă că Shaun (probabil pro-european) nu are drept de vot. Fermierul, însă, a votat sigur pentru Brexit. Îl înțeleg.

Noi, românii, am rămas țara lui Farfuridi (cetățean tembel și pro-european, fără ca între cele două să existe neapărat o legătură cauzală). L-am îngropat definitiv pe Cațavencu; sau l-au îngropat alții. Însă în UK Cațavencu a câștigat un referendum. C’est la vie.

Am un singur regret: nu mă mai pot uita la ”Shaun the Sheep” la fel ca înainte. Uneori mă încearcă niște dubii indefinite și perfide; de după o fereastră cu gratii mă privește un soi de aprehensiune semănând cu o cucoană cu bigudiuri.

Leave a Reply

