Locuire

Apartamentul este bun pentru oamenii leneși. Casa, eventual cu grădină și alte acareturi, e bună pentru oamenii harnici care nu au ce face în viață (“frunză verde, băț/ n-ai de lucru? fă-ți!”, spune înțelepciunea populară).

În pofida multelor luni de vacanță petrecute la țară, nu-mi pot imagina cum ar fi să stau la casă. De exemplu, nu știu pe nimeni care să stea la casă și să nu aibă câine. Pentru mine asta ar fi un chin. Câinii nu îmi prea plac, din foarte multe motive (latră; ling; etc).
Pentru a-mi păzi casa și curtea aș apela la alt animal; probabil un mistreț.

Un mistreț mascul feroce. Desigur, ar râma tranșee în jurul casei, făcând accesul foarte dificil. Însă musafirii și așa nu mă prea încântă.

Pe mistreț l-ar chema Jorge Luis da Silva și ar avea porecla Elegante. M-aș plimba cu el prin pădurea magnifică în lumina crepusculară; ca zeul Freyr.

10 Responses to “Locuire”

  1. racoltapetru6 Says:

    La mistreț nu m-aș fi gândit, dar un urs ar face furouri. Dar dacă vrei să fii original…

    Liked by 1 person

    • Nautilus Says:

      Ursul e mai nostalgic. Vine iarna, îl apucă dorul de somn, îmi cere concediu plătit și mărire de salariu.
      Furouri nu știu dacă mai poartă femeile din ziua de azi, fidele tentațiilor modei. Poate sunt pentru ursoaice 🙂

      Liked by 2 people

  2. anna c. ronescu Says:

    Dacă ați locui la casă, nici măcar un rinocer nu v-ar putea păzi de apartamentiști (no offence 🙂 ), care: au ieșit la o plimbare și trec (le e în drum), la o cafea; ești acasă în weekend, punem de un grătărel? Aducem noi sosul și ciupercile; plec săptămâna viitoare la mare, vin și eu să-mi pregătesc pielea câteva zile, pe șezlong; ce-ar fi să-mi serbez ziua de naștere la tine? Spune și tu, cine-ar rezista pe căldura asta o noapte, într-un apartament? Etc.
    Iarna – nici dracu’ nu-și amintește de tine, poate, vreunul caruia i-au rămas neexplodate câteva artificii din noaptea de Revelion. :)))

    Liked by 2 people

    • Nautilus Says:

      Dumneavoastră, fire poetică, vorbiți aici despre niște chestiuni atât de prozaice și terre-á-terre. Mi-am adus aminte cum Păcală era numit într-un studiu “personaj infernal”, care își provoacă interlocutorul și îl determină să-și arate latura întunecată a personalității. Oare asta am comis și eu?

      Like

  3. opantazi Says:

    Daca nu va incanta musafirii, in transeele sapate de Elegante ar merge niste apa si o duzina de piranha, in caz ca mai scapa vreunul de furia ramatorului.

    Liked by 1 person

  4. Cristian Stefan Says:

    Crede-mă, nici mie nu îmi place când mă ling câinii sau miaună pisicile, dar cu greu aș putea să trăiesc fără ele. Și-au săpat o cămăruță în sufletul meu, acolo.

    Liked by 1 person

  5. lucillette Says:

    …şi-un tun de dincolo de tranşee care să promită ospitalitate prin ghiuleaua de pe ţeavă (asta dacă Elegante ar fi “mistreţul cu colţi de argint” şi lumea s-ar înghesui spre el, cum o făcea pe la concertele lui Michael Jackson)

    Liked by 1 person

    • Nautilus Says:

      Ar trebui să-l protejez pe Jorge Luis contra vânătorilor din Levant. Un soi de armură probabil. Cât despre admiratori și fani, nicio problemă, n-are decât să-și fluture spre ei coada, ca o elice.

      Liked by 1 person

Leave a Reply

