Fete și băieți

Ce grea e tabla înmulțirii; acolo
numerele sunt nume. Iar numele
și-acum mi le aduc aminte greu.
Am rămas să învățăm după ore,
doi băieți și trei fete. Greșiserăm la tabla înmulțirii,
ne-am făcut de râs,
pe noi înșine și familiile.

La școală aveam doar nume de familie
până târziu, când ne-ntorceam acasă.
La matematică greșeam la fel,
băieți și fete; nu știu dacă e-adevărat
că avem mințile un pic altfel.

Băieții jucau cu fetele handbal; mă bucuram mult când le băteam.
De obicei câștigau ele, proful de sport era de acord,
vreo patru erau sportive cu legitimație.

(Mi-e dor de ele uneori, așa cum erau,
la fel de murdare ca noi, la fel de tunse,
jucând jocurile lor de fete, sărind elasticul și coarda,
cântând refrene aiurea în limbi necunoscute.

Cu greu le mai recunosc azi; poate –ciudat-
doar în acea privire absurdă
de mamă surmenată.)

Leave a Reply

