Seara

Afară, în gara aproape pustie și decorată cu beculețe se aud colinde. E aproape vesel. Colindele răsună însă din radioul unui cerșetor murdar. Nu ”foarte murdar” (mirosul de om e dintre cele mai urâte). E doar murdărie fizică. Probabil că n-aș putea să recunosc un înger. Nu-mi cere bani. Îi dau cinci lei. Crăciunul. În plus, îl voi transforma în personaj; îi sunt oarecum dator. Bântui pe peron. Mă simt foarte inadaptat; inadaptat chiar și la propria mea lume interioară.

7 Responses to “Seara”

  1. smaranda64 Says:

    Va doresc un Craciun fericit si binecuvantat!

    Like

  2. Gnossienne Says:

    Ce mă deranjează la Crăciun este că-ți impune un soi de model de fericire prefabricată: brad, decorații, preparate tradiționale, cadouri, mese în familie. Ce te faci când nici una dintre aceste obiceiuri nu-ți spune nimic? Uneori însă te poți amuza observând nebunia și sinceritatea celor care sărbătoresc Crăciunul.

    Like

    • Nautilus Says:

      Acum aceste prefabricate sunt mai mult țesute în jurul Crăciunului, nu neapărat datorate lui.
      Când un obicei nu-ți spune nimic, înseamnă că aparține/aparții altei culturi. Probabil că e nevoie de puțin dialog intercultural 🙂

      Like

      • Gnossienne Says:

        Acum că a trecut Crăciunul nu mă mai deranjează lucrurile acelea.
        E mai exact cum spui tu, în jurul Crăciunului și nu datorat lui.

        Când am comentat vorbeam sub influența momentului, acum însă pot să recunosc că toate obiceiurile ăstea mi-s familiare, doar că m-am săturat de ele.

        Liked by 1 person

Leave a Reply

