Magazinul de haine

Într-o vară, în magazinul de haine de la colțul străzii a intrat un bătrân îmbrăcat într-un fel de pijama roz, mulată, cu steluțe argintii și inimioare roșii. În picioare avea papuci de casă; foarte vechi, din câte mi-am dat seama, cârpiți pe alocuri. S-a apropiat timid, dar hotărât, de vânzătorul care îl privea ironic.
-Bună ziua! Aș vrea să-mi arătați un costum de haine.
Un costum? pufni vânzătorul. Un costum…? Nu avem așa ceva, nu se mai poartă.
-Am bani, spuse bătrânul foarte serios. Am cât trebuie.
-Ai bani? Hm. Păi cine are nevoie de banii dumitale? Nu ne trebuie. Vânzările merg și fără banii voștri. Ba chiar merg mai bine, râse vânzătorul și sorbi din ceașca de cafea.
Apoi continuă, cu o voce scăzută:
-…Și nici nu cred că ai bani. Un costum de epocă, acum, e milioane de roni. N-ai bani nici de-o cravată, ce vorbești.

Bătrânul se îndreptă de spate, pregătindu-se să iasă din magazin. Vânzătorul își lăsă cafeaua la o parte, dându-și seama că pierde totuși un client.
-Pssst! Tatae! Ia vino-ncoa. Am o cămașă de bumbac, chinezească, de pe vremuri, a lu bunicu-meu. Ți-o dau ieftin, numa patru mii de lei. Cât ai la tine?
Bătrânul se întoarse și negocie o vreme, în șoaptă, cu vânzătorul. Nu s-au înțeles la preț. Totuși bătrânul a revenit la sentimente mai bune față de vânzător și și-a cumpărat din magazin un rând de haine. Când a ieșit afară, era îmbrăcat în bermude, avea șlapi în picioare, un tricou cu Justin Bieber și o șapcă pe care, oricât s-a străduit să o așeze pe cap, stătea numai cu cozorocul în spate.

2 Responses to “Magazinul de haine”

  1. victoriaetveritas Says:

    Acel bătrân era un visător, iar vânzătorul n-a avut atitudinea potrivită.

    Liked by 1 person

    • Nautilus Says:

      Știu și eu dacă n-a avut atitudinea potrivită? până la urmă și-a vândut marfa.

      Trăim într-o lume a produselor făcute de tineri pentru tineri. Sigur, oamenii în vârstă, cu gusturile lor, reprezintă o nișă comercială. Dar pe termen lung este mai avantajos ca această nișă să fie evitată, iar ”bătrânii” să se adapteze gusturilor și tendințelor noi sau să dispară.

      Liked by 1 person

Leave a Reply

