Supracontrolul

Controlorul de tren întredeschise brusc ușa compartimentului și rosti cu o voce gâtuită:
-E supracontrol… N-avem ce-i face. Asta e, pregătiți-vă…

Un băiat de liceu așezat lângă mine îl privi uimit.
-Păi? ce să pregătim? nu avem bilete?
-Crezi că biletele sânt de-ajuns? mugi controlorul. Ce, ești tâmpit? N-auzi că e supracontrol? Voi chiar nu aveți minte. Da, a mers cât a mers cu biletele, da’ acum e supracontrol!
M-am uitat lung după el în urma ușii trântite. Sincer, nici eu nu aveam idee ce anume să pregătim în afară de bilete; și tare aș fi vrut să ajung cât mai repede acasă, fără alte probleme. M-a scos din încurcătură chiar controlorul. A intrat -de data asta cu totul- în compartiment, transpirat, rotindu-și deasupra noastră ochii de viezure.
-Un milion de fiecare și încerc să rezolv. Nu promit nimic. Credeți-mă, am și eu copii acasă, vreau să iese bine.

Câțiva au scos pe loc banii. Alții au declarat că nu vor să dea nimic, ori că nu au la ei atâția bani.
-Hm, făcu controlorul. Voi puteți sări pe geam. Dacă mori din căzătură, nu mai e nicio problemă. Dacă trăiești, te prind ăia, aoleu! Trebuie să faci pe mortu. Nu cinci minute, o noapte și o zi! (Afară era noapte.) O noapte și o zi, rețineți.
După câteva momente de reflecție, am scos un milion (100 de lei noi) și l-am dat controlorului. Chiar îmi doream nespus de mult să ajung acasă fără alte complicații.
Cei care nu au dat banii au sărit pe geam, unul după celălalt, la câteva minute distanță, sub supravegherea controlorului. Apoi controlorul s-a uitat la noi, cei rămași, și-a scos șapca în fața noastră în semn de salut (habar nu am de ce) și a ieșit pe ușă. Nu l-am mai văzut niciodată de atunci. De fapt, de atunci nimeni nu a mai intrat în compartiment, nici nu a ieșit. Trenul n-a mai oprit în nicio stație; încă n-am ajuns acasă.

6 Responses to “Supracontrolul”

  1. Poteci de dor Says:

    cum să exprim cât de mult mi-a plăcut fără să scriu “super”, “minunat”, “foarte frumos”? 🙄

    Like

  2. Mami Says:

    :)))))

    Like

    • Nautilus Says:

      Am aici ceva și mai simpatic:

      ”Căutarea dvs. – JBJKJVJGKKBMJ K KFM5\27252 – nu a returnat niciun document.

      Sugestii:
      •Asiguraţi-vă că toate cuvintele sunt ortografiate corect.
      •Încercați alte cuvinte cheie.
      •Încercați cuvinte cheie mai generale.
      •Încercați să folosiți mai puţine cuvinte cheie.”

      Asta înseamnă că a trecut fiu-meu pe la calculator.

      Liked by 1 person

  3. Bursucel Says:

    Supercontrolul ăsta m-a dus cu gândul la Câinele vecinului meu actual. Nu l-am văzut/auzit până acum, e drept (la câine mă refer, firește!), dar de vreme ce pe ușa din față tronează Plăcuța care-i face cunoscută prezența mă bate gândul de fiecare dată când intru în magazin să îi cumpăr și eu un ceva. Dacă aș ști măcar ce-i place…

    Liked by 1 person

Leave a Reply

