Zile modeste

Poate că fiecare om ar trebui să poarte pe cap o coroană. Unii simt asta; și eu am simțit-o. Capul descoperit mi-a dat brusc o senzație stranie de nefiresc. În lumea mea de zi cu zi, însă, nu am găsit nicio coroană sau cunună. Dealtfel coroana nici n-ar putea să încapă în cotidian; e prea strâmt pentru ea, probabil că l-ar rupe pe la colțuri. Până la urmă mi-am luat o pălărie.
Pălăria ar trebui să fie altceva, dar are în ea modestia șchioapă a zilelor ce trec; zodia grijilor mărunte. Merge în loc de coroană regală, nu pentru totdeauna, ci de azi pe mâine. Oamenii care o poartă au ceva din demnitatea unui zeu handicapat.

5 Responses to “Zile modeste”

  1. anna c. ronescu Says:

    Hefaistos a fost, totuşi, soțul Afroditei. Deci e bună şi pălăria.: )

    Like

    • Nautilus Says:

      Hefaistos nu are niciun defect, așa arată perfecțiunea lui. La fel ca în cazul ochiului lipsă al lui Odin. ”Zeu handicapat” ar trebui să fie un nonsens, ca sublimul cu deficiențe.

      Like

  2. Nautilus Says:

    P.S. În ediția viitoare 🙂 poate că am să scriu ”rebutat” în loc de ”handicapat”. Să se înțeleagă că ”nu poate fi utilizat direct în scopul pentru care a fost realizat”.

    Liked by 1 person

Leave a Reply

