Artista și provincialii

Coborâsem toți patru din munte, vreme de vreo două zile; eu cu soția (Bujorel încă nu era în peisaj), ea cu copilul, un puști cuminte de vreo opt ani. Nu știu dacă acasă îi aștepta vreun tată. Stăteam lungiți la umbra unui castan de pe peronul gării; noi, adulții, cu câte o doză de bere, băiatul cu o cola. Ne cunoșteam abia de câteva zile, dar ne vorbeam deschis, liber. Țin minte cum țopăiau în jurul nostru vrăbiile, parcă și ele fără nicio teamă sau reținere. Asta a durat până când, din una, din alta (puștiul începuse să bată o minge ceva mai încolo), ne-a povestit o întâmplare petrecută cu ani în urmă, pe când făcea nudism la Vama Veche. Atunci am produs un ”moment Kodak”; cu toate strădaniile și caznele, eu și nevastă-mea nu ne-am putut șterge de pe față expresia de stupefacție candidă. Ceva similar s-a petrecut și cu povestitoarea; fața ei ipostazia ceva de genul ”ah, ce-am putut să le spun!”. Mai apoi, oricât de mult am încercat să ”dregem busuiocul”, înstrăinarea se produsese. Nu ne putea ieși din minte faptul că femeia aceea fusese în stare să stea în fundul gol pe o plajă, în public.

Interesant mi se părea și faptul că îi părea sincer rău că ne-a deranjat. De obicei oamenii cu atitudini mai relaxate în viață tind să formeze o ”castă” separată, ignorându-i nonșalant (sau chiar superior) pe cei cu vederi mai ”înguste”, pe fixiștii cu prejudecăți. Ea ne respecta punctul de vedere.

Trenurile au sosit cam în același timp; acceleratul ei spre un oraș ceva mai mare și mai cosmopolit, personalul nostru spre un târg transilvan. Nu ne-am mai văzut de la fereastra trenului, dar sunt sigur că am mai urmărit vreme de un minut sau două, și unii și alții, vrăbiile de pe peron.

One Response to “Artista și provincialii”

  1. 1traducator Says:

    Naturism avant la lettre :). Poate este numai o impresie personală dar parcă ce a fost până nu demult un fenomen perferic social tinde să ocupe, în prezent, tot mai mult loc în plenul societăţii: naturismul (prelungirea socială a nudismului), “fenomenele” LGBT, antisocialul în genere şi multe altele. Din păcate…

    Liked by 1 person

Leave a Reply

