Acvariul cu pâine

Peștii din acvariu făceau pâine. Era de vânzare; o vindea un crab stângaci în gesturi, cocoțat pe marginea acvariului. Într-un clește lua banii, cu celălalt dădea pâinea proaspătă, caldă. Imediat s-a format o coadă ca pe vremea lui Ceaușescu. M-am pus și eu pe așteptat la rând.
Înăuntru puteai să vezi întregul proces de producție, ca într-un acvariu. Un caras Black Moor tocmai scotea din cuptor pâinea, pe o lopată uriașă. Pe frunte îi apăruseră broboane mari de sudoare, dar se mișca dezinvolt, ca peștele-n apă. Trei gurami sidefii tăiau coca în bucăți și o modelau. Câțiva sanitari măturau discret prin colțuri.

Lucrul se mișca repede, așa că nu am stat mult la coadă. Am cumpărat zece pâini cu zece lei. I-am pus crabului o hârtie de 10 lei în clește, iar el a tăiat-o imediat în două, ca pe un bilet la spectacol. Apoi, cu celălalt clește, mi-a aruncat pâinile în plasă. M-am uitat un pic intrigat după bucățile bancnotei de 10 lei; la urma urmei, ce nevoie au peștii de bani? ori crabii?
Pâinea era într-adevăr bună; caldă și uscată. Pe drum am mâncat două sau trei din ele. E greu de crezut că dintr-un acvariu plin cu apă se poate scoate o pâine fără să se ude. Dar așa e când faci pâine pentru cei din afară: apa în care înoți nu intră deloc în ea.

3 Responses to “Acvariul cu pâine”

  1. 1traducator Says:

    Îmi place concluzia: “Dar așa e când faci pâine pentru cei din afară: apa în care înoți nu intră deloc în ea.” 🙂

    Like

  2. Karina Says:

    Interesant. Mi-ar placea sa traduc acest articol (daca mi-ati da permisiunea, evident! 😉 )

    Like

    • Nautilus Says:

      Cu plăcere, mă simt onorat.
      Am câteva bucăți de proză ceva mai bune decât cea de față (părerea mea) pe alt blog, ”Amintiri din Cretacic”.

      Like

Leave a Reply

