La mare

Merg la mare ca proștii.
Până acum
am trăit poate degeaba
și tot ce am gândit săptămâna trecută
un om deștept gândește într-un minut.

La mare e loc pentru toți proștii.
Măcar pe-o palmă de nisip să stau într-un picior
și poate devin un crab sau o umbră
la marginea lumii, unde gândul
își are rostul prea puțin.

De prea demult, ca din hău aduceri aminte;
căci toată viața am căutat
acest val netezind tăcerea.

4 Responses to “La mare”

  1. anna c. ronescu Says:

    Am învățat să trec de afirmațiile șocante cu care vă înveliți poeziile. Le dezghioc – râzând, ce-i drept – și dau mereu de versuri minunate.
    Superb. : )

    Like

    • Nautilus Says:

      Ceva amuzant poate fi în realitate dramatic, ca un om cu o expresie hazlie care e de fapt o pareză facială. Umorul e bazat pe contraste, pe șoc, așa cum l-ați numit, dar nu cuprinde toate dimensiunile șocului. Până la urmă e vorba de o realitate surprinzătoare, neasemenea, care iese din curgerea obișnuită a lumii, dar este perfect autentică.

      Înainte scriam asemenea poezii foarte rar; acum îmi vine să trântesc pe masa poeziei materialul brut și să-i dau un șut. Nu vă gândiți la altă rimă.

      Like

      • anna c. ronescu Says:

        Eu am înțeles așa: poetul și nepoetul – ce sălășuiesc în fiecare om – tălălăie prin realitatea obiectivă. Poetului i se pare că nimic-nimicuța nu seamănă a poezie. Nepoetul ia o halcă de realitate și i-o aruncă poetului sub nas: ”Na, mă, poezie!”. Poetul se supără dar se supără degeaba, pentru că și nepoetul e contaminat mortal cu morbul poeziei. Poate să ia dalta și să-i dantelărească puțin ascuțișurile dar îi poate trage și-un șut, s-o trimită astfel direct în grădina cu poezii.
        Dacă n-am înțeles nimic e pentru că la ora asta matinală (!) doar ”nepoeta” e trează. ”Poeta” încă mai visează cai verzi pe pereți. : )

        Liked by 1 person

      • Nautilus Says:

        Cred că poetul ar fi de acord. 🙂

        Like

Leave a Reply

