Cântecele mării

Cred că toate cântecele se varsă în mare, ca râurile. Sunt și râuri care nu ajung la mare, pentru că se opresc într-un lac ori le înghite deșertul. Sunt și cântece singuratice, care nu întâlnesc niciodată curgerea celorlalte în mare.

Dacă asculți marea, deslușești acolo toate cântecele care și-au trăit cursul, care nu s-au oprit și nu s-au stins. Și descoperi, poate, că acolo au ajuns într-un fel neștiut și râurile care s-au oprit în lacuri sau pustiuri. Un cântec despre mare te duce doar la pragul ei, pe țărm. Acolo începe nedeslușirea și visul.

Pentru că ieri cineva mi-a dat să ascult un cântec despre mare, mi-am adus și eu aminte câteva. Din când în când îmi voi mai aminti aici de câte un cântec al mării; ceea ce vă rog și pe voi să faceți.

 

Azi, doar două cântece. Amândouă sunt în portugheză; asta e întâmplarea.

 

31 Responses to “Cântecele mării”

  1. Camelia Says:

    Like

  2. Camelia Says:

    Ţi-am lăsat ceva, dar cred că a venit valul spamului şi l-a luat; caută şi ia-l înapoi.

    Like

  3. Camelia Says:

    Şi nimic nu e dacă sirene nu’s…

    Like

  4. Camelia Says:

    Eu nu de 100 de ori, dar de vreo nouăzeci şi ceva m-aş uita la “Weekend cu un mort” sau “Vacanţă cu Bernie”, totuna. E prima comedie la care am râs de m’am prăpădit, că eu nu prea râd la producţii de’astea cinematografice, exceptând seria cu Compania a -VII-a.
    Filmul cu Mister Bean nu l-am văzut, dar după cum spui de el, face să.

    Like

  5. Roderick Says:

    A-ha ~ Memorial Beach

    Like

  6. Camelia Says:

    Mai pot lăsa şi eu ceva? De demult, un cântec…

    Like

  7. CiGriArg Says:

    Frumoase toate melodi… sorry, rârurile! 🙂

    Like

  8. Camelia Says:

    Mă mai laşi pe mine să?

    Like

  9. Nautilus Says:

    Trăim vremuri grele, deci merge o piesă lejeră. Ce fain era pe-atunci, totuși.

    Like

  10. Camelia Says:

    Pe-atunci oamenii curgeau altfel, mările sufletelor lor nefiind aşa învolburate, înnegurate.

    Nostalgie, melodia ta;parfumul mării mi-aş dori să fie singurul veşmânt pe care l-aş purta acum.

    Like

  11. Roderick Says:

    Oceanul vesel ne unește…

    Like

  12. Camelia Says:

    Ştii, Nautilus, am fost pe ţărmul multor mări, dacă nu a multor,măcar a câtorva, dar niciunde nu sunt cu adevărat ondină decât în apele Mării mele, cea de acasă.

    Like

  13. Bursucel Says:

    Las și eu ceva tare-tare drag aici… un cântec pe care îl auzeam frecvent în copilărie la Radio Vacanța și pe care l-am căutat odată pe Google după melodie veche, valuri, pescăruși, acordeon… 🙂

    Like

  14. Camelia Says:

    Primul gând, melodia dintâi…

    Tare frumos post, Nautilus, unul cu nostagiile sentimentelor când pleacă înspre trecere, devenind amintiri.
    Mulţumesc pentru.

    Like

  15. Camelia Says:

    Păi, ţi s-ar potrivi, dacă te declari gnom marin,adică păzitor al pământurilor, da’ al celor de sub ape. Căci gnomul asta face, păzeşte. Şi lumea mai mereu îi confundă cu elfii.Oare de ce? Că gnomii nu fac parte din regnul spiriduşesc.
    Mă duc să văd unde m-ai trimis cu drumul.

    Like

    • Nautilus Says:

      Gnomii sunt de obicei căutători și călători spre centrul Pământului. Dar sunt și unii plecați de-acasă, iar alții duși cu pluta. Iar unele ape nu au pământ sub ele.

      Like

  16. Camelia Says:

    Nu;gnomii au avut întotdeauna din totdeauna rolul de paznic supranatural care putea oferi comorile pământului magicienilor sau alchimiştilor, alchimişti care căutau să invoce energia salamandrei aflată sub semnul focului şi a gnomului, al cărui element era pământul, cel care avea abilitatea de a se strecura prin pământ. Genomos;locuitor al pământului, asta înseamnă.

    Ăia plecaţi de-acasă şi acum încă mai colindă.

    Like

    • Nautilus Says:

      Păi locuitor nu înseamnă paznic. Gnomii caută și ei comori, nu sunt gardieni de meserie, ci mineri.

      Like

    • Roderick Says:

      Da, după magistrul Paracelsus gnomii/pigmeii sunt ”gardieni” ai elementului pământ, în aceeași măsură însă în care undinele sunt ”gardieni” ai apei. Asta în raport cu oamenii, mari prădători. În raport cu alții și altele, treaba lor.

      ”Gnom” nu provine din gr. *genomos, nici din gnome ”gând, opinie ș.a.”, sunt convins că are altă istorie la bază. Mai povestim.

      Like

  17. Camelia Says:

    Erau locuitori ai pământului a căror sarcină era să păzească străvechi comori.
    Gnomii tăi pot să minerească, aşa cum ai mei pot face altceva;fiecare cu gnomii lui.

    Like

  18. Nautilus Says:

    Bine, nu mai insist, ca să nu văd transformarea unei ondine în arici de mare.

    Like

  19. Camelia Says:

    Păi n’are de ce să se aricească ondina, că ştie ce spune,şi spune din “The World Guide to gnomes, fairies, elves and other little people”, “Larousse dictionary of world lore” precum şi din alte surse ale unor cărturari, şi tot aşa, n’are de ce să-i apară ţepi pentru că ondina de fapt e o spiriduşă,şi ştii că oamenii şi spiriduşii, de când se ştiu,împart pământul ăsta, trăind, cum ar veni, o relaţie simbiotică. Iar spiriduşii le cunosc pe celelalte entităţi asociate, precum şi pe mai tot ce înseamnă popor de zâne.
    Şi îi mai ştiu şi pe alţi străvechi magici. Poate şi pe tine te ştiu.
    Şi speră că nu te-au supărat.

    Like

  20. Camelia Says:

    Acum mi-am amintit că am vrut atunci când a fost să-ţi las şi asta, dar m-am luat cu altele,aşa că, dacă îmi îngădui, o fac acum, într-un târziu…

    Like

  21. Nautilus Says:

    Zilele trecute mi-am adus și eu aminte un cântec dintr-un film vechi; acum am găsit cântecul și filmul.

    Like

  22. Roderick Says:

    summer moved on

    Like

  23. Nautilus Says:

    Pentru o după-amiază de demult

    Like

  24. Nautilus Says:

    Like

Leave a Reply

