Amiaza la umbră ( 7 ). Kerguelen

“…Au bourdon farouche
De cent sales mouches”  ( Rimbaud )

În miezul zilei mă gândeam la arhipelagul Kerguelen. E un loc unde insectele nu au aripi; nici muştele, nici fluturii. Acolo vântul bate atât de tare, încât pot să zboare doar păsările. Mai demult am citit că descoperitorul lui, Yves Joseph de Kerguelen de Trémarec, nu a pus niciodată piciorul pe insule, ci le-a privit doar de pe vas. La fel şi eu; s-ar putea spune că le privesc de la o oarecare distanţă, legănat de valuri.

E o oră de linişte; în jur îmi zboară, lipicioase şi fără speranţă, muştele zilei. Mă cufund în impresii ca într-o zeamă incertă; aşa se dizolvă uneori acel lipici, acea aderenţă a muştelor şi a zilei care, în amiază, începe să treacă. Şi muştele încep să se înece, agonizând; apoi vin altele şi altele. Dar, când mă voi ridica de pe scaun şi voi începe să merg, muştele mi se vor aşeza iarăşi pe dosul palmei şi pe frunte.

Poate, cândva, mă voi trezi într-o vacanţă nebănuită pe Insulele Dezolării, acolo unde muştele nu zboară, pentru că vântul le-ar arunca în ocean. Însă mâine, la amiază, îmi voi dori fluturi din pădurea ecuatorială, iar muştele mă vor năpădi iarăşi în drumul spre umbră.

2 Responses to “Amiaza la umbră ( 7 ). Kerguelen”

  1. elena pasima Says:

    Fantasme cu Kerguelen & Crozet am si eu de cativa ani. Incepusem cu Hebridele, apoi mi-am dat seama ca is prea multi humanoizi. Vad ca tintim vacante din ce in ce mai epurate. Nu iti mai suporti semenii? Nu pot sa crez ca te-ai indragostit subit de foci. ;P

    Like

    • Nautilus Says:

      “He picked up with an old stumpy-tailed albatross, who told him that Kerguelen Island was the very place for peace and quiet, and when Kotick went down there he was all but smashed to pieces against some wicked black cliffs in a heavy sleet-storm with lightning and thunder. Yet as he pulled out against the gale he could see that even there had once been a seal nursery. And it was so in all the other islands that he visited.” ( Rudyard Kipling, “The White Seal”)

      Like

Leave a Reply

