Casa din vis

Mă spăl uneori pe mâini cu apa din lac;
aud în carne ţipătul de moarte-al
nevăzuţilor viermi,
ca pe o ultimă învinuire, deşi
mai rămâne mereu câte unul.

Apoi mă duc la pescuit la râu, în dosul uliţei;
arunc undiţa goală, un fir fără cârlig.
Prind peştii mari, le văd doar capul negru,
unul sau doi, să-mi fac mâncare.

Niciodată n-am ştiut
cine stă în celelalte case.
La mine-n casă parc-ar fi toată lumea,
văzuţi şi nevăzuţi prieteni,
deşi stau singur mereu.

Îmi fac o zeamă de peşte;
plutesc în ea, culcate,
unul sau două capete
mari, negre, de peşte din râul domol.

Leave a Reply

