Învierea

Pentru prima dată în viaţă, m-am dus în noaptea Învierii la biserica din cartier.
Când am coborât treptele bisericii, m-a uimit strada plină de oameni şi lumânări aprinse; în satul bunicilor mei nu puteam să văd aşa ceva. În întuneric şi ploaie rară, un lac uriaş de lumini pâlpâind una lângă alta, oprind drumul maşinilor şi întinzându-se cât puteam cuprinde cu vederea, pe străzile lăturalnice şi la balcoanele blocurilor.

Între chipuri de oameni cunoscuţi din viaţa de zi cu zi, m-am simţit ca şi când aş fi privit de aproape fiinţe supranaturale, venite din lumea duhurilor. Am avut întâia oară revelaţia acestei divine stranietăţi a oamenilor; şi sper să nu o uit, ori de câte ori îi voi mai privi.
Oameni mergând pe asfalt, în aceleaşi ţarcuri informe în care îşi duc viaţa; dar materia din care ne sunt făcute închisorile vibrează uneori şi, dincolo de informităţile chinuite la care am crezut că o putem supune, îşi arată adevărata formă şi frumuseţe. Iar închisorile devin un tărâm al libertăţii.

Căci totul trece, dar nu orice trecere înseamnă moarte, nici orice curgere risipire. Nu poţi opri izvoarele; dar există izvoare nesecate, curgând din plin şi întru împlinire.

Christos a înviat !

6 Responses to “Învierea”

  1. bhuttu Says:

    Si atat de mult mi-a placut mie postul acesta incat i-am dat share pe facebook

    Like

  2. Nautilus Says:

    Reblogged this on Al Phagora and commented:

    Pentru că timpul e atât de aproape de noi.

    Like

  3. smaranda64 Says:

    Sper că și anul acesta a fost la fel de frumos ca în 2012.

    Like

  4. Nautilus Says:

    E mereu mai greu să îți asculți inima; iar lumile fictive sunt din ce în ce mai acaparatoare. Căutăm ca pe o oază (!) finitul sieși suficient. Dacă nu ar trece timpul, ne-ar strivi disperarea.

    Da, a fost frumos.

    Liked by 1 person

  5. qwykx Says:

    Adevarat a Inviat!

    Like

  6. Mugur Says:

    Adevărat a înviat!
    Și, cu cât trece timpul, taina aceasta pare cu atât mai… reală. Doar sufletul nostru o poate înțelege.

    Like

Leave a Reply

